Hvad kan jeg forvente af fremtiden?

Østerbro Billedskole arbejder på at blive en aktiv spiller for børnekultur på Østerbro – det manglede også bare.

Derfor er vi aktive i forhold til det nye Kulturcenter Kildevæld og håber at kunne tilbyde billedkunst i lokalerne, når de står færdige i efteråret 2017.

KulturCenter Kildevæld
En idé til det nye KulturCenter Kildevælds udformning. Der er pt. idékonkurrence igang for området der løber mellem Kildevældsskolen og Kildevældsparken.

Kulturcenter Kildevæld skal være et nyt og moderne kulturhus og den er Østerbro Billedskole helt med på. Det betyder at formen og holdene når ikke bliver det samme som i dag, med aldersinddelte hold hver ugen, men måske mere nogle events og midlertidige hold for alle aldre eller grupper.

Vi følger godt med i planerne og glæder os til at byde det nye Kulturcenter velkomment!

Hvad skal Østerbro Billedskole ende med at blive?

Planen er at Østerbro Billedskole skal blive en aktiv del af hele Østerbro. Det gør vi ved at tilbyde hold på alle skolerne på Østerbro over tid, men også ved at tilbyde undervisning for alle aldre og alle niveauer indenfor kunst over en bred kam.

Vores mål er at langt flere østerbroere skal opleve glæde ved at formgive og skabe. Det kræver lyst og mod, men også dygtige undervisere og engagement fra folk der deltager på holdene. I må meget gerne fortælle videre om skolen til jeres nærmeste.

Målet er  at starte en Forening med bestyrelse og komme under Folkeoplysningsloven

I 2015 skal Foreningen Østerbro Billedskole dannes. Du kan hjælpe.

Kender du en (eller er det dig selv) der er stærkt engageret i kunst, billedkunst eller anden type visuel kunst, er en handlingens kvinde eller mand og som har overskud og engagement til at få Østerbro Billedskole til at blive en endnu mere livlig og spændende del af kulturen på Østerbro – ja så leder vi efter dig. I løbet af 2015 skal Østerbro Billedskole have nedsat en bestyrelsen, så vi kan blive godkendt som forening. Vi vil gerne have en kreativ, engageret og dygtig bestyrelse, der kan sikre Østerbro Billedskoles fremtid som byens bedste billedskole.

Pige maler

Du kan altid kontakte daglig leder Marie Astrup på marie@østerbrobilledskole.dk eller telefon 28869656 – hvis du har spørgsmål til rollen eller lyst at være med.

Der er mange muligheder for lokaler, bevilinger mm. når skolen først er blevet anerkendt som forening der driver aftensskole. Det er med til at sikre skolens overlevelse og drift på sigt.