CiRkUsKuNsT -afslutningsevent i Fælledparken

11212166_615013195300903_7892540377253693804_o

Piger og drenge, småt folk og godt folk, stor som lille, høj som lav, alle børn i byen! Kom og vær med til at udsmykke 40 meter metrovæg sammen med andre børn. Vi tegner og finder på. Vi limer og klistrer. Vi laver maneger af småt legetøj. Vi laver cirkuskunst for alle folk i Fælledparken!

Det er i weekenden d. 30. Og 31. maj. at Østerbro Billedskole holder fest for kreativitet og børnebilledkunst og du, dine forældre, bedsteforældre og venner er inviteret med! Det er to dage fra 10 til 16 – og det er ganske gratis.

cirkustelt

Til udsmykning af væggen vil der være to værksteder:

Lav din egen paste-up med cirkusartister og dyr fra cirkus. Tegn hesteklovne, akrobatelefanter eller linedanserløver og gør dem til en del af vores fælles cirkuskunstværk på den polkaprikkede metrovæg.

Mia Mathilde, (gade)kunstner og pædagogstuderende sætter gang i løjerne.

Mød andre børn på din egen alder og lav sammen med kunster og pædagog Karsten Klein-Petersen en kig-kasse med scener fra cirkus. Medbring gerne eget småt legetøj, giv det prikker, striber og glimmerdrys og sæt det sammen i et fælles cirkusshow som til slut sættes på metrovæggen, så alle der kommer forbi kan opleve jeres kunster.

På de to festlige dage vil man også kunne opleve billeder lavet af børn fra Østerbro Billedskole.

Der vil være gøgl og musik for både store og små. Vi håber at kunne give børnene mulighed for at prøve kræfter med børneakrobatik, en forvandlingsmaskine hvor børn bliver til dyr, samt at tegne til spændende og sjove fortællinger.

Vi glæder os meget til at lave kunster med jer!

Følg med i programmet – der hele tiden udvides, her