Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

AFLYST GRUNDET CORONA Sommerskole 2020 Cirkus uge 27

29. juni 2020 - 9:00 - 14:00

Sommerskole 2020

Uge 27 mandag – torsdag

7 – 12 år

Velkommen til dette års sommerskole, hvor det i år skal handle om Cirkus. Mange billedkunstnere har i tidens løb været optaget af Cirkusverdenen og med udgangspunkt i en lang række sjove værker, skal vi i løbet af ugen skabe vores eget cirkus univers på Østerbro billedskole.

Vi kigger på Alexander Calders magiske mini cirkus og laver vores eget cirkus fyldt med sjove artister og tricks og numre, og efterfølgende opfører vi cirkusforestillinger for hinanden. Vi sminker os og laver klovne fotos/selvportrætter som Cindy Sherman. Kigger på cirkus motiver af Picasso, Franciska Clausen, Ugo Rondinone og Toulouse-Lautrec og maler, tegner og modellerer. Og sidst men ikke mindst skal vi bygge farverige kæmpe store klovnesko og klovnehatte udformet som fuglebure.

Vi afslutter dagene med en fernisering for familie og venner.

Vel mødt til 4 dage i kunsten og magiens tegn.

Underviser Marie-Louise Vittrup Andersen

Husk madpakke og drikkedunk